Hola, sóc la Marta Callizo, creadora de Fil Creatiu. Vaig néixer i créixer a les terres del Baix Camp fins als 18 anys, quan vaig fer maletes i vaig enfilar cap a Barcelona, a estudiar arquitectura. Aquesta carrera m’ha marcat per la resta de la meva vida i em va donar una nova visió del món que ens rodeja. Em mouen la creativitat, el raonament, la funcionalitat i l’harmonia estètica, però no em treia del cap el que realment m’apassiona: nosaltres, les persones.

El 2008, tan bon punt vaig obtenir el meu títol, vaig volar a l’altra punta del món i vaig crear-me una vida plena de reptes i aventures a Melbourne, Austràlia. Va ser a aquesta ciutat, ara també casa meva, on em vaig formar com a artterapeuta i vaig poder aprofundir en la curiositat insaciable que em produeix la condició humana.

Aquesta curiositat i ganes d’aprendre i comprendre són els motors de la meva pràctica, tant com a educadora com a terapeuta. Començar una vida de zero a l’altra punta del món també em va dur a una exploració individual profunda, que m’ha fet créixer i m’ha donat unes eines molt valuoses.

FORMACIÓ ACADÈMICA
Màster d’artteràpia. The Melbourne Institute of Experiential and Creative Arts Practice, 2018. Melbourne, Austràlia (Masters in Therapeutic Arts Practice, Research)
Màster d’arquitectura. Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona UPC, 2007.

FORMACIÓ ADDICIONAL
Trauma Treatment Through Art Therapy, amb Paola Luzzato, 2022
Curs de Formació Lidera: INICIA XVII, 2021
Formació en Narrativa Terapèutica, 2015

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL
Pràctica privada
Membre de l’equip acadèmic a The MIECAT Institute, Austràlia, des del 2018
Taller per a professionals de la salut a la XIX International Interdisciplinary Scientific and Practical Conference SPACE of ART THERAPY, Kyiv, 2022
Iniciativa social EFAT Art therapy support in challenging times, 2021
Presentació de cas a l’escola METÀFORA, Barcelona, 2019
I See You Project, Recognising Lyme in Australia, 2016

PUBLICACIÓ
An Inquiry into Belonging, Connection, and Identity. CAET (2018) 4(2):225-229